Гледки от Абу Даби

Здравейте отново с част 2-ра от моето арабско приключение!

Както обещах в първата част на моя разказ, днес ще ви разкажа за престоя ни в Абу Даби. Абу Даби е емирството, в което е концентрирана административната власт на Обединените Арабски Емирства и честно казано на мен ми хареса повече от Дубай. И двете места са невероятно впечатляващи, но в Абу Даби има едно спокойствие, което определено отсъства в мегаполисен Дубай. Освен това Дубай залага на небостъргачи и извънземни строежи, докато в Абу Даби ценят зеленината и са обърнали специално внимание на парковете и градинките, както и на разкошната крайбрежна алея Корниш. Корниш означава точно това: крайбрежен.

Ще следвам модела от първия пост, където ви разказах за престоя по дни и снимки. Мисля, че фоторепортажът е най-лесният начин да ви покажа и разкажа максимално много без да ви приспя. 🙂

И така, започвам…

Ден 1: Трансфер от Дубай и вечеря в 5-звездния Emirates Palace

Гледки от Абу Даби: градините на Emirates Palace
Трансферът от Дубай до Абу Даби трае около час и половина, като присъствието на екскурзовод значително намаля досадата от пътуването. С мама решихме в последния момент да се присъединим към вечерята в 5-звездния Emirates Palace и не останахме разочаровани. Хотелът е приказен и наистина напомня за замък от приказките. Всъщност той наистина е бил предвиден за палат на шейха, но той щедро го дарява за хотелски комплекс. (Не се притеснявайте за шейха – строи си тройно по-голям президентски дворец наблизо! 🙂 ) За съжаление, ние бяхме просто посетители и не успяхме да се поразходим из градините на хотела, но пък погледахме от далеч гала вечерята в стил Gatsby, която беше със стриктен VIP guest list.

Абу Даби: Emirates Palace
Споменах вече, че е доста замъчна ситуацията в хотела… 🙂 Ще ви покажа и снимки на самия хотел малко по-нататък в поста.
И понеже не знам къде да вместя информацията за сватбите и обичаите ще ви я споделя тук 🙂 Когато се омъжват, арабките трябва да получат поне 7,000 дирхама в злато. Това е гаранция за съпругата и бъдещите й деца в случай, че нещо се случи на съпруга й. Също така нейното семейство получава минимум 70,000 дирхама, като тази сума расте ако булката е красива, с по-светла кожа и образована. Общо взето, нашето крадене на булка пасти да яде! 🙂

Ден 2: Панорамна разходка из Абу Даби: Етнографско селище, джамията Шейх Зайед и Ferrari World

Абу Даби: Етнографско селище
В етнографското селище видяхме класически малки лодки, с които са се придвижвали едно време, както и различни малки дюкянчета със занаяти. Стана ни ясно и защо един пожар е бил фатален за всеки един пазар: къщичките са направени от съчки, а покривите от листа на финикова палма, които са страхотни изолатори на слънчева светлина. Всичко е чудесно докато не се появи малка искра, от която всички тези постройки лумват в пламъци.
Селфи с камилата, но отдалеч… Преди мен я посетиха 20-тина дечица и определено нямах желание аз да отнеса гневната плюнка на раздразненото камилче. 🙂
Абу Даби: Параден вход на Emirates Palace
Парадният вход на Emirates Palace. От тук влизат само супер VIP гости, така че кротичко си го нащракахме и се упътихме обратно към автобуса.
Абу Даби: джамия "Шейх Зайед"
Джамията “Шейх Зайед”. Ето тук аз напълно загубих ума и дума. Не мога да ви опиша за каква грандиозност и красота става дума. Имахме голям късмет, че няма слънце, защото очите наистина болят зверски от белотата. Джамията е рекордьор по много параграфи. Тази джамия е 8-мата по големина в света, но пък е най-скъпата. А мозайката на земята на тази снимка е най-голямата мозайка в света.
Забележете как арките образуват полумесец, когато са погледнати в перспектива. Колоните имитират финикови палми, които както споменах са много ценени заради сянката, която са давали в миналото, както и за техния плод – фурмите. Цветята, които пълзят по колоните са изработени по италианската техника “пиетро дура”, което представлява вграждане на камък в камъка.
Часовникът, който показва часовете за молитва. Първата молитва за деня е около 5 часа, времето на най-дълбокия сън. Молитвата е най-кратка, но се води за една от най-енергизиращите, тъй като показва отрицание от личния комфорт в името на Бог.
Абу Даби: джамия "Шейх Зайед"
Най-големия полилей в света. Изработката е изцяло с камъни Сваровски, като цялото това чудо на бижутерията тежи около 10 тона и изисква специално окачване, което да го държи на тавана. Полилея си има компания от два по-малки близнака, като трите образуват прекрасна гледка, погледнати в перспектива.
Иииии, на вашето внимание, най-големият килим в света! Тук загубих мерките, но знам, че е донесен на части и свързван на място.
Разбира се, облеклото за дамите изискваше покрити ръце и глезени, широки дрехи,  абсолютно непрозрачни материи, както и шал, който да покрие косата. Ние си взехме черни абаи под наем, за да избегнем недоразумения. Тук вече съм без шал, защото сме извън джамията. И не, не съм сърдита, просто наистина зверски ме боляха очите.
Абу Даби: Ferrari World
Следващата ни спирка беше Ferrari World. Там отидох, защото подозирах, че Г. може да ми се разсърди, ако изпусна такъв шанс. Да ви кажа, много си заслужава! Аз се върнах 10 години назад и си припомних тръпката от скоростните влакчета, което ме води до следващата снимка…
Абу Даби: Ferrari World & Formula Rossa
Formula Rossa:  най-бързото влакче в света. Ускорява до 240 км/ч за 4.9 секунди. Ами, качих се! И беше УНИКАЛНО! 🙂 Ако имах повечко време, щях да се кача пак. Тръпката наистина е несравнима, а адреналина след това е неописуем. Ако сте истински adrenaline junkies, Ferrari World  е мястото за вас! Строят се още два скоростни атракциона, като единия отваря на 29 март тази година. Освен това паркът е дом на влакчето с най-висок лупинг в света, на което не се качих, защото си ме хвана шубето. 🙂
Абу Даби: Ferrari World
Има и забавления като за мамета, които не обичат да се изявят екстремно 🙂

Ден 3: Плаж, плаж и още малко плаж 🙂

Абу Даби: Плажът
Третия ден предлагаше опцията за посещение на оазис или свободна програма. Ние си избрахме свободната програма и плажувахме активно. Аз, разбира се, изгорях, но пък сега си разхождам малкото останал тен.

Ден 4: Etihad Towers и кафе в Emirates Palace

Абу Даби: Закуска в Etihad Towers
Тези кулинарни шедьоври бяха и наша закуска през последния ни ден в ОАЕ. Хапнахме ги в подножието на Etihad Towers, които имат обсерватория на 74-тия етаж, която предлага гледки към целия град. Ние закусихме на нисичко, защото подранихме и се наложи да изчакаме до 10 часа, когато обсерваторията отваря за туристи. Общо взето, ако си турист, преди 10 часа няма къде да отидеш, така че го имайте предвид, ако решите да посетите Емирствата.
Абу Даби: Emirates Palace
Emirates Palace от високо. На мен лично ми прилича на дворецът на Аладин от анимационното филмче. 🙂
Абу Даби: новият президентски палат
Помните ли горкия шейх, който си е дарил двореца за хотел? Ами, както казах не го жалете, защото това е новият президентски палат, който още не е завършен.
Абу Даби: Emirates Palace
Ето го и Emirates Palace отново и отблизо. Бяхме там, за да се насладим на най-атрактивния специалитет на хотела – капучино със златен прашец от 24-каратово злато.
Абу Даби: капучино със златен прашец в Emirates Palace
Ето го и кафенцето – да ви кажа, освен златото си е кафе като кафе. Ако ще е кафе, по-добре да е италианско ristretto. Преживяването, разбира се, си заслужава. Предлага се още камилски бургер със злато, както и шоколадово суфле.
Абу Даби: суфле със златен прашец в Emirates Palace
Ето го суфлето, и него го дегустирахме. Беше чудно! За бургера не посмях, тъй като специфичният аромат на камилско определено не ми допада.

Ами, това е то. Много дълги постове се получиха, но исках да ви разкажа всичко и да бъда максимално полезна. Както казах в част 1, насреща съм ако имате въпроси. 🙂

Очаквайте скоро и нов beauty пост, който малко забавих, за да ви разкажа за Емирствата, докато още помня всичко и съм толкова впечатлена. Освен това, другата седмица отивам в Израел на първа командировка от новата работа, така че ако имам възможност да поразгледам Тел Авив ще ви разкажа и за там.

Желая ви усмихната седмица!